Selasa, 17 Maret 2015

BIP ( XI & X) PERAWAT

Vocabulary

Duration of the Pain
( Durasi Rasa Sakit)

How long have you had this pain?
( Sudah berapa lama Anda mengalami rasa sakit ini?)

How long has it been bothering you?
( Sudah berapa lama ia mengganggu Anda?)

How long does it last?
( Sudah berapa lama ia berlangsung?)

Do you have it all the time or does it seem to come and go?
( Apakah Anda merasakannya sepanjang waktu ataukah ia datang dan pergi?)

Is it constant or intermittent?
( Apakah terasa terus menerus ataukah kadang-kadang?)

Did it happen suddenly or gradully?
( Apakah ia terjadi tiba-tiba ataukah bertahap?)

How often do you get it?
( Seberapa sering Anda mengalaminya?)

Location of the Pain
( Lokasi Rasa sakit/ Nyeri )

Can you show me where it hurts?
( Bisa tunjukkan kepada saya dimana rasa sakitnya? )

Can you point with your finger to the spot where it hurts?
( Bisa tunjuk dengan jari Anda dimana rasa sakitnya? )

Where does it hurt?
( Dimana rasa sakitnya? )

Where is your pain?
( Dimana rasa sakitnya?)

Where is it sore?
( Dimana rasa sakitnya? )

  
Description of Pain
( Deskripsi Rasa Sakit/ Nyeri)

Could you describe what the pain feels like?
( Bisakah Anda menggambarkan seperti apa rasa sakitnya? )

Can you describe the pain?
( Bisakah Anda menggambarkan rasa sakitnya?)

What’s the pain  like?
( Seperti apa rasa sakitnya?)

What kind of pain do you feel?
( Rasa sakit seperti apa yang Anda rassakan?)

What kind of pain is it?
( Seperti Apa rasa sakitnya?)

Is it geeting more or less severe?
( Apakah ia bertambah sakit atau malah berkurang?)

How bad is the pain?
( Seberapa buruk rasa sakitnya?)

Does it wake you up at night?
( Apakah ia ( rasa sakit itu) membuat Anda terbangun di malam hari? )

Does it interfere with your everday life?
( Apakah ia mengganggu kehidupan sehari – hari Anda?)

does it effect your work?
( Apakah ia mempengaruhi pekerjaa Anda?)

Is the pain better or worse now?
( Apakah rasa sakitnya berkurang ataukah malah bertambah buruk sekarang?)



Family History
( Riwayat Keluarga)

Healthcare professional’s questions and comments
( Pertanyaan dan komentar dari petugas medis)

Expresion for nurse

Does anybody in your family have arterial hypertension?
( Apakah ada dalam keluarga Anda yang memiliki hipertensi arteri?)

Does anybody in your family have cancer?
( Apakah ada dalam keluarga Anda yang menderita kanker? )

Does anybody in your family have diabetes?
(Apakah ada dalam keluarga Anda yang memiliki diabetes? )

Does anyone at work or in your family have a cough?
( Apakah ada di tempat kerja atau dalam keluarga Anda yang memiliki penyakit batuk? )

Does anyone in your family have a similar problem?
( Apakah ada anggota keluarga Anda yang memiliki masalah yang sama? )

Has anyone in your family had any important illness?
( Apakah ada orang dalam keluarga Anda yang punya penyakit penting? )

Where does your family live?
( Dimana keluarga Anda tinggal?)

Do you have any chronic problem. Such as asthma or diabetes?
( Apakah Anda memiliki masalah kronis, seperti asma atau diabetes?

Have you ever been hospitalized?
( Apakah Anda pernah dirawat di rumah sakit? )

Have you ever had a concussion?
( Apakah Anda pernah geger otak?)

Have you had problem with the heart?
( Apakah Anda punya masalah dengan jantung?)

Have you ever had surgery?
( Apakah Anda pernah melakukan operasi?)

Have you had arterial hypertension?
( Apakah Anda mengalami hipertensi arteri?)

Discussing Symptoms
( Membicarakan gejala)

Expression of Nurse

How can I help you?
( Ada yang bis saya bantu?)

What’s the problem?
( Apa msalahnya?)

What are your symptoms?
( Anda menderita gejala apa?)

How long have you been feeling like this?
( Sudah berapa lama Anda merasa seperti ini?)

How have you been feeling generally?
( Secara umum apa yang Anda rasakan?)

Do you have any allergies?
( Apakah Anda punya alergi?)

Are you on any sort of medication?
( Apakah Anda sekarang sedang mengkonsumsi obat –obatan?)



Patient’s Responses
( Jawaban Pasien)

I’ve got a... temperature/ sore throat/ headache/ rash
( Saya mengalami demam/ sakit tenggorokan/ sakit kepala/ ruam.)

I’ve been feeling sick
( Saya merasa sakit)

I’ve been feeling sick
( Saya merasa sakit kepala)

I’m very congested
( Saya sesak napas)

My joints are aching
( sendi-sendi saya terasa sakit)

I’ve got Diarrhea
( Saya menderita diare)

I’ve got a lump
( Saya punya benjolan (tumor)).

I’ve got a swollen ankle
( Pergelangan kaki saya)

I’m in a lot of pain
( Saya mengalami sangat kesakitan)

I’ve got a pain in my ... back/ chest.
( Saya sakit Pinggang/ dada)

I think I’ve pulled a muscle in my leg
( Saya pikir otot kaki saya tertarik)

I’m asthmatic/ diabetic/epileptic
( Saya kena penyakit astma/ kencing manis/ epilepsi)

I need another inhaler/ some more insulin
( Saya membutuhkan Inhaler baru/ Insulin lagi)

I’m having difficulty breathing
( Saya merasa susah bernafas)

I’ve got very little energi
( saya merasa lemah sekali)

I’ve been feeling very tired
( saya merasa capek sekali)

I’ve been feeling depressed
( Saya merasa  sangat tertekan)

I’ve been having difficulty sleeping
( Saya sulit tidur)

I think I mingt be pregnant
( Mungkin saya hamil)

I’m allergic to antibiotics
( Saya alergi terhadap antibiotik)

I need a sick note

( saya membutuhkan surat keterangan sakit) . 

1 komentar: